یک خانه تعطیلات عالی برای یک زوج در تایلند (KA House)

Houses. PAK Chong Thailand

سرپرستی شده توسط دیگو هرناندز.

معماران :IDIN Architects

مساحت:240 متر مربع

سال:2014

عکس ها:Ketsiree Wongwan

 

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران:

 

_ KA House  یک خانه تعطیلات برای یک زوج است که از فعالیت‌های خارج از منزل لذت می‌برند و اوقات آرامش خود را در حیاطی بزرگ می‌گذرانند، جایی که می‌توانند با اعضای خانواده بدوند و بازی کنند یا برای تماشای منظره عالی به سمت دریاچه دراز بکشند.  این خانه طوری طراحی شده بود که حیاط داخلی بزرگ را در بر بگیرد.  بنابراین، ساختمان به ورودی متصل به حصار نزدیک می شود.  از این نظر، حیاط روبه‌روی دریاچه به‌عنوان یک «ورودی» واقعی عمل می‌کند، در حالی که دسترسی جلویی به نظر می‌رسد که گویی پشت خانه است.

حصار شیبدار چشم انداز را از بیرون به داخل هدایت می کند.  در عین حال، هنگام عبور از ورودی، فضا به تدریج فضای حیاط داخلی و ساختمان را نمایان می کند.  با توجه به انحنای تند سایت، فضای پارکینگ به صورت نیم‌سطحی در زیر زمین طراحی شده است تا تداوم یکنواخت چشم‌انداز را حفظ کرده و بی نظمی دنیای بیرون را پنهان کند.  ساختمان اصلی به دو سطح جدا شده است.  سطح پایین برای فضای نشیمن و غذاخوری است که به یک عرشه بزرگ در امتداد ساختمان متصل است.  نیم طبقه برای اتاق خواب ها می باشد.  فعالیت ها را می توان در اطراف خانه از نیم طبقه تا استخر مشاهده کرد .

خانه توسط یک تیغ چوبی مثلثی پیچیده شده بود که درجات مختلف باز بودن را با وجود دیدگاه ها و زمان های مختلف ایجاد می کرد.  نور و سایه نقش مهمی در ساعات مختلف روز دارند.  در صبح، نور ملایم به اتاق خواب‌ها سرازیر می‌شود و سایه‌ای بازیگوش در اطراف ایجاد می‌کند.  در بعد از ظهر، نور به قسمت نشیمن و راهروها جاری می شود.  تراشه را می توان باز کرد.  این به عنوان یک آفتابگیر، یک صفحه نمایش بصری برای کمپرسور AC عمل می کند، علاوه بر این، سایه های پر جنب و جوش در خانه ایجاد می کند و در طول شب به مالکان حریم خصوصی می بخشد.

در ابتدا در 14 آگوست 2015 منتشر شد .

منبع:

www.archdaily.com

تهیه و ترجمه:

حدیث سبزه واری (ایمیل) (پیج اینستاگرامی)

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

  1. I was very pleased to find this great site. I need to to thank you for ones time for this fantastic read!! I definitely loved every bit of it and i also have you book-marked to look at new stuff on your website.

0
شروع گفتگو
از طریق واتساپ ارسال کنید