27 ایده و ترفند برای «طراحی فضای کوچک» واقعاً خانه شما را جادارتر می نماید

دیگر هرگز احساس  ترس از محیط های محصور و بسته نخواهید داشت.

هنگامی که در یک خانه یا آپارتمان کوچک زندگی می کنید، چیدمان همه وسایلی که نیاز دارید دشوار است. تلاش برای مطابقت همه چیز و زیبا جلوه دادن آن یک چالش بزرگتر است، اما این همان چیزی است که طراحی فضای کوچک را بسیار سرگرم کننده می کند: ارائه راه حل های هوشمندانه برای این موانع در نهایت لذت بخش و پر فایده است. این که آیا در یک آپارتمان استودیویی زندگی می کنید یا می خواهید از یک اتاق کوچک در یک خانه نقلی بهره بیشتری ببرید، این ایده های طراحی فضای کوچک باعث می شود با حفظ سبک بسیار بزرگتر به نظر برسد.

1 مواد بازتابنده را وارد کنید

 دیوارهای لاکی سفید و کاشی های براق را انتخاب کنید، همانطور که طراح [برایان پاتریک فلین] در اینجا این کار را انجام داده است. مواد بسیار درخشان منعکس کننده هستند و همان تأثیر حداکثری را که یک آینه ایجاد می کند، تولید می کنند، نور را از بین می برند و به طور کلی فضای بیشتری را ایجاد می کنند.

2 درهای جمع و جور را انتخاب کنید

خانه زیبا

 درهای تاشونده با پنجره های شیشه ای اجازه می دهد تا نور مشترک در سراسر فضا جریان یابد و در عین حال جدایی ایجاد کند. و حتی بهتر، هنگامی که از آنها استفاده نمی شود، مستقیماً به دیوار می لغزند و فضای بسیار کمتری را نسبت به درهای تاب دار اشغال می کنند.

3 مدبر باشید

 وقتی فضا محدود است و نمی خواهید برای خرید مبلمان جدید و حجیم خرید کنید، از صندلی به عنوان میز جانبی استفاده کنید و برای صرفه جویی در سطح، دیوارپوش نصب کنید. رنگ شاد، مانند این رنگ فیروزه ای کم رنگ، ایده خوبی برای ایجاد روحیه شاد در یک اتاق کوچک است.

4 میز ناهار خوری خود را کوچک کنید

میزهای گرد کوچک فقط برای گوشه های دنج مخصوص صبحانه خوری نیستند. میز غذاخوری غول پیکر را کنار بگذارید و با انتخاب یک میز ناهار خوری کوچک و گرد، فضای بیشتری به خود اختصاص دهید.

5 از تخت روزانه استفاده کنید

یک تخت روزانه را اضافه کنید و اندازه اتاق خواب خود را دو برابر کنید. اگر اتاق مهمان تعیین شده ندارید، این می تواند در اتاق نشیمن شما نیز مفید باشد.

6 خود را در همه جا ابراز کنید

 بله، حتی روی یخچال - نه، مخصوصاً - یخچال شما و سایر وسایل حجیم. از آنجا که فضای محدودی برای وسایل اضافی وجود دارد و فضای کمتری برای انباشتن وسایل مورد علاقه شما وجود دارد، باید همه چیز را زیبا کنید. در اینجا، آنتونی دانینگ با پوشاندن کاغذ دیواری های متحرک، یخچال قدیمی معمولی را به یک فرصت طراحی تبدیل کرد.

7 تلویزیون خود را نصب کنید

 یک کنسول مخصوص تلویزیون بزرگترین هدر دهنده فضا در یک اتاق نشیمن کوچک است. تلویزیون خود را روی دیوار یا بالای شومینه نصب کنید و فضای لازم کف اتاق را بازیابی کنید.

8 تلویزیون خود را مخفی کنید

 یا حتی بهتر آن را پنهان کنید! این ترفند طراحی، چه در داخل یک تابلوی نقاشی و چه در قالب یک اثر هنری، مناسب هر کسی است که اتاق نشیمن او همیشه اتاق دورهمی خانواده، ناهارخوری و/یا بیشتر است.

9 دو عملکرد را توأمان انجام دهید

ترور توندرو

 قطعاتی که می توانند چند منظوره باشند، کلیدی هستند: یک میز بیابید که بتواند به عنوان میز و میز ناهار خوری عمل کند، یک مبل عمیق تهیه کنید که بتواند به عنوان یک تخت خواب مهمان باشد، یا مکعب هایی بخرید که به عنوان میز قهوه و صندلی های اضافی در زمان تمام شدن مهمانان استفاده می شود.

10 از مزایای معماری استفاده کنید

 درجه های سایه

هر یک اینچ در یک خانه کوچک به حساب می آید، بنابراین مطمئن شوید که از مزایای معماری کاملاً استفاده می کنید - به این ترتیب، آنها در واقع به چیز مورد علاقه شما در مورد فضا تبدیل می شوند. آن رادیاتور کنار پنجره شما؟ روی یک پوشش شوفاژ زیبا سرمایه گذاری کنید و یک بالشتک سفارشی کنید تا بتوانید از آن به عنوان یک گوشه دنج کنار پنجره برای مطالعه و استراحت استفاده کنید. (و شما می توانید مبل راحتی را که نیمی از استودیو را اشغال می کند کنار بگذارید!) بالش ها و یک چراغ آویز برای کارها اضافه کنید، مانند Jae Jo در اینجا.

11 از آینه استفاده کنید

 این قدیمی ترین ترفند طراحی کتاب است: آینه باعث می شود فضای شما بزرگتر، سبک تر و هواتر به نظر برسد. و یک  آینه محدب سرگرم کننده مانند این، شخصیت زیادی را اضافه می کند بدون این که یک فضا را اشغال کنید.

12 هر قطعه را حساب کنید

 مبلمانی را انتخاب کنید که حداکثر کارایی را در حداقل مساحت مربع ارائه دهند. به عنوان مثال، به جای نیمکت انتهایی، یک میز با صندلی کناری کوچک انتخاب کنید. می توانید از آن برای کار، آماده شدن و موارد دیگر استفاده کنید.

13 درباره مقیاس فکر کنید

 اگر آشپزخانه شما جزیره ای ندارد و اتاق نشیمن جدا از آشپزخانه ندارید، از کاربردی بودن آن دست نکشید. میز چوبی بلندی را انتخاب کنید که می تواند فضای اضافی برای آشپزی و میز ناهار خوری دو طبقه را فراهم کند. از این یکی در آشپزخانه Corinne Mathern Studio  به عنوان طرح خود استفاده کنید.

14 آن را خنثی نگه دارید

 آشپزخانه های deVol

 اتاقهای آرام و یکدست، چشم را فریب می دهند و فکر می کنند جادارتر از آن هستند. اطمینان حاصل کنید که انواع بافت را اضافه کنید تا از صاف شدن فضا جلوگیری شود.

15 تبدیل یک کمد

طراح دیوید کایهویی از راه حل های ذخیره سازی بسیار هوشمند برای سخت تر کار کردن آپارتمان خود در شهر نیویورک استفاده کرد - از جمله ایجاد این "اتاق" لباسشویی جمع و جور در کمد خود. به این ترتیب، هنگامی که او لباسشویی نمی کند، می تواند درب این وسایل جلوی چشم را ببندد.

16 سفارشی سازی ذخیره سازی

 وسایل داخلی، گوشه های ذخیره سازی و مبلمان متناسب با نیازهای دقیق شما می توانند از هر تکه فضای موجود استفاده کنند. هنگامی که آنها بخشی از دیوارها هستند، تقریباً مساحت مربع ارزشمندی را از دست نمی دهید. و ذخیره سازی اضافی زیر نیمکت نیز کمک می کند.

17 ایجاد مناطق

 در آتلیه طراح داخلی ماکس سینستدن، او با آویختن یک پرده فوق العاده بالا و سپس تعلیق یک نقاشی شناور برای شکستن بیشتر آن، اتاق خواب خود را از بقیه اتاق جدا کرد. او به ما می گوید: "من از دیدن تختخواب از درب ورودی متنفرم، بنابراین پرده ای را به پارتیشن آن فضا اضافه کردم. وقتی آن را می بندید، صادقانه احساس می کنید در یک هتل پاریسی هستید." این بدان معناست که شما می توانید سرگرمی کنید، بدون این که احساس کنید همه در اتاق خواب شما سرگردان هستند. یک فضای کوچک مانع از دعوت من از 50 نفر نمی شود."

18 از همه سطوح سطحی موجود استفاده کنید

 حتی جایی که پنجره ای برای میز اضافی وجود ندارد، می تواند فضای اضافی برای دکوراسیون، روشنایی و سایر ملزومات فراهم کند.

19 میز دیواری تهیه کنید

 فکر می کنید جایی برای دفتر ندارید؟ دوباره فکر کن. میز دیواری نصب شده فضای کمتری را اشغال می کند - و حتی می توانید قفسه ها را بالای آن برای فضای بیشتر ذخیره کنید. طراح طارکس دیکسون با نصب یک میز دیواری، گوشه ای را که استفاده نمی شود تغییر داد.

20 از صندلی های استراتژیک استفاده کنید

صندلی های اضافی را انتخاب کنید که می تواند جمع شود و بسیار جمع و جور باشد تا بتوانید آن را در حالی که مهمانی تمام شد ذخیره کنید. یک چهارپایه مانند این در یک اتاق نشیمن که توسط هکر گاتری طراحی شده است، عالی است.

21 از وسایل بزرگتر (اما کمتر) استفاده کنید

ممکن است به نظر غلط بیاید، اما تجهیز یک فضای کوچک با چند قطعه در مقیاس بزرگ (به جای مخلوطی از مبلمان به اندازه خیلی کوچک) در واقع می تواند باعث بزرگتر شدن آن شود. در برابر هل دادن تمام مبلمان خود به دیوارها مقاومت کنید. اگر فضایی در پشت مبلمان ایجاد کنید، باعث می شود اتاق بیشتر از آنچه که هست به نظر برسد.

22 در یک فضای کوچک بزرگ عمل کنید

 نادیده گرفتن یک اتاق وقتی بسیار کوچک است بسیار آسان است، مخصوصاً به این دلیل که فضای کافی برای دکوراسیون وجود ندارد. اما قطعاً این امکان وجود دارد - و ارزش آن را دارد - این اتاقهای کوچک را مرتفع و شخصی سازی کنید. به عنوان مثال، این اتاق پودر را در خانه ایلنا میشل رالف در نظر بگیرید. اتاق کوچک با رنگ صورتی گلگون مایل به قرمز و گالری اطراف آثار هنری گوناگون، دارای امکانات زیادی است.

23 عمودی فکر کنید

 از فضای غالباً کم استفاده شده بین بالای مبلمان و سقف اتاق با عناصر آویزان یا بلند استفاده کنید. قفسه های کتاب و کابینت را تا انتها  بالا ببرید - این باعث می شود اتاق احساس ارتفاع بیشتری کند.

24 قطعات بزرگ را کنار بگذارید

 اگرچه فضای زیر سینک ظرفشویی می تواند عالی باشد، اما ظروف بزرگتر با کشوها و کابینت های زیاد می توانند در فضاهای کوچک بسیار بزرگ و ناجور به نظر برسند. در حمام طراحی شده توسط استودیو DB ، ظروف مرمر زیبا دارای فضای زیادی هستند و جای حوله و قلاب های اضافی نیازهای ذخیره سازی را برآورده می کنند.

25 یک دیوار شیشه ای جزئی بسازید

دیوارها را خراب کنید، پنجره ها را بزرگ کنید یا درهای محکم را با شیشه عوض کنید تا چشم اندازها باز شود و فضاهای مجاور متصل شوند.

26 با نورپردازی همراه شوید

 نورپردازی خوب هر اتاقی را بزرگ یا کوچک می سازد یا می شکند. اطمینان حاصل کنید که به ویژه در فضاهای کوچک و تنگ مانند حمام با پنجره کوچک، روشنایی خوب را نصب کنید، همانطور که در این فضای زیبا نشان داده شده است.

27 خودتان را ویرایش کنید

 لازم نیست همه چیز را نمایش دهید. به هر حال، هیچ چیز به اندازه بی نظمی باعث نمی شود یک اتاق کوچکتر از اندازه خود به نظر برسد.

                              مطلب پیشنهادی بعدی

7 گوشه دنج که «فضاهای ذخیره سازی» بسیار جذابی دارند

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

  1. You are my inhalation, I possess few web logs and often run out from to post : (.

0
شروع گفتگو
از طریق واتساپ ارسال کنید