از بزرگترین روند داخلی سال 2021 استفاده کنید تا خانه خود را برای سال آینده دوباره احیاء و تازه کنید

 یک سال طولانی است ، بنابراین دلیل خوبی داریم که وقتی به روند طراحی داخلی که از 2021 به بعد بیشتر دوست داریم فکر کنیم ، خوشحال تر شویم.

از اهمیت روزافزون مواد پایدار گرفته تا عناصر ظریف و جشن فردیت و منحصر به فرد بودن، ویرایش روند 2021 ما ظاهری منظم را برای شما فراهم می کند که خانه شما را با سبکی پر شور و هیجان وارد سال نو کند.

روندهای طراحی داخلی 2021

 با توجه به نگرش بسیاری از مردم در مورد زندگی در طول سال 2020 و بسیاری که آرزو می کنند امسال بتوانند از شر کرونا خلاص شوند، نگاهی به روند طراحی داخلی برای سال 2021 می اندازیم.

  1. در تزئین رویکرد حداکثری داشته باشید

برای کسانی که عاشق تزئینات رنگارنگ هستند، این نگاه حداکثر گرایانه ذات روحیه آزاد هنرمندان(نقاشان) مشهور بلومزبری و استعداد خلاق آنها را مجذوب می کند. وقتی که با شجاعت الگوهای کنتراست را در یک طرح مخلوط کنید، ترکیب التقاطی را با مقیاس های مختلف چاپ و یک یا دو رنگ متداول پایه هماهنگ کنید تا همه الگوها را با هم جمع کنید. هنرمندان بلومزبری نه تنها دیوارها بلکه مبلمان خود را نیز نقاشی کردند. دکوراسیون دیواری در مقیاس بزرگ را با جزئیات تزئینی در مقیاس کوچک مخلوط کنید تا لایه های بازی ایجاد کنید.

  1. طرح شطرنجی و راه راه را ترکیب کنید

دو الگوی مورد علاقه همه برای این روند جدید جالب ترکیب شده است که شطرنجی و راه راه کلاسیک را با رنگ های فصل جدید مخلوط می کند.

الگوها را در مقیاس های مختلف مخلوط و مطابقت دهید تا تعادل مناسبی ایجاد شود. در این اتاق خواب، کوسن های با طرح ظریف و گل مینا اثر نوارها و شطرنجی ها را روی دیوار و تخت نرم می کنند.

  1. به سمت مبلمان مجسمه ای بروید

نمایش هایی با شکل و فرم های ارگانیک که با دقت و مراقبت انجام می شوند، صحنه اصلی را ایجاد می کنند و حس دراماتیک آرامی در فضاهای خنثی ایجاد می کنند. همانطور که مبلمان و نورپردازی چشمگیر این اتاق نشیمن نشان می دهد، طرح های مجسمه گونه می تواند زیبا و مفید باشد. برای کسانی که عاشق سرامیک هستند، قطعات را پشت شیشه یا یک قفسه پنجره متین جمع کنید. وسایل و ظروف منحنی و خوش فرم، چشم ها را به خود جلب می کند و نگاه شما را به رقص در فضا دعوت می کند.

  1. با یک پالت اولیه برجسته عمل کنید

ما این روند در نظر گرفته شده را دوست داریم که با استفاده از دو رنگ اصلی در برابر یک پالت بی روح ، به فضای داخلی جلوه هنری می دهد. در اینجا، چراغ بیانیه ای با شخصیت بزرگ، روش عالی برای وارد کردن رنگ به یک فضای خنثی موجود است. و چنین رنگی پر جنب و جوش به یک قطعه کمک می کند تا در میان گروه برجسته شود.

در فضاهای بزرگتر با پاشیدن رنگهای اصلی روشن روحیه تازه ای به مبلمان چوبی و کف طبیعی جوت(یک نوع فرش ماشینی) داده می شود.

  1. با داشتن نقاشی دیواری ، حس و حال مناطق گرمسیری را ایجاد کنید.

 تزئینات داخلی با حداکثر فرار از واقعیات، دیوارهای استوایی با دیوارپوش  پر از نقش و نگارهای زنده و صحنه های نقاشانه رویایی دقیقاً همان چیزی است که امسال فضای داخلی آن را می طلبد. این نقاشی دیواری "La Passion De Diego" توسط Elitis که شامل گیاهان بزرگ مکزیکی و یک شبح از"فریدا کالو" است دارای یک الگوی بافته شده است که برای ایجاد بافت و عمق برای ایجاد تعادل در رنگ برجسته، در طرح گنجانده شده است.

  1. سبک روستایی - برداشت پیچیده از یک کلبه

 این ظاهر مورد پسند مردم است، برای هر کسی که راحتی خانه مدرن خود را دوست دارد اما می خواهد جزئیات شخصیت را نیز به فضای زندگی خود تزریق کند، جذاب است. این در خانه هایی که از قبل دارای برخی ویژگی های جالب مانند تیرهای در معرض دید، تخته های کف اصلی یا دیوارهای روکش دار هستند به صورت ایده آل کار می کند، اما می تواند با تعادلی در نظر گرفته شده از قطعات قدیمی و جدید که با هم هماهنگ کار می کنند، دوباره ایجاد شود.

چوب اصلاح شده ماده اصلی است که این شکل را در کنار هم نگه داشته است - به دنبال قطعات بی نظیری باشید که مقدار زیادی دانه و بافت را نشان دهند، به جای موارد کاملاً با  دقت تمام شده هستند.

  1. ترکیب رنگی با زرد و خاکستری

امسال، پنتون گام غیرمعمولی را برداشت و دو رنگ را به عنوان سایه های سال خود نام برد: نورانی، زرد زنگ دار و زرد نهایی، خاکستری کم رنگ.

لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون می گوید: "انتخاب دو رنگ مستقل نشان می دهد که چگونه عناصر مختلف برای بیان یک پیام قدرت و امید، پایدار و سرحال هستند، بیانگر این ایده است که این موضوع مربوط به یک رنگ یا یک شخص نیست، بلکه بیش از یک مورد است".

  1. یک طرح حومه شهری با محوریت "زندگی ساده روستایی"ایجاد کنید

بلاگر پائولا ساتون( تأثیرگذار اینستاگرام و بلاگر) از Hill House Vintage می گوید: "به دلیل حوادث سال 2020، من فکر می کنم طرح کلبه ای ، حس دلتنگی و نیاز به راحتی را دارد که قرار است همچنان پابرجا بماند."

 چیزی است که بسیار ساده آغاز شده است اما من فکر می کنم می تواند با جلوه های جذابیتی نیز ایجاد شود تا یک سبک سنتی لوکس ایجاد شود..ظروف زیبا به سبک پرنعمت، کارد و چنگال های طلاکاری شده و لوازم جانبی طلای بی نظیر همه راه هایی برای به دست آوردن این طرح هستند، اما در عین حال با بودجه و اشارات عجیب و غریب  انگلیسیی، به نظر پایدار می رسد.

فکر کنید: یک نسخه کوتاهتر از سبک روستیک، دارای سنگهای قیمتی و بوته ها برای جلب توجه رقابت می کنند با چاپهای برجسته و نقوش - همه در یک پالت خاموش و پاستلی تنظیم شده اند.

  1. طرح حومه شهری معاصر را انتخاب کنید

گشت و گذار در میان رنگ های گرم کهربا، چاپ های علفزار دلپذیر و گلدوزی های زیبا. بافتهای طبیعی را برای ظاهری دنج و جذاب که هم خانه و هم روحیه شما را بالا می برد مخلوط کنید.

برای یک نوع شور و نشاط در حوه شهر مدرن، رنگ های خاموش را با چاپهای مردمی و با شخصیت ترکیب کنید.

  1. سواحل دور را در آغوش بگیرید

همه ما مشتاق این هستیم، درست است؟ خوب، سبک آرام زندگی هاوایی در این روند بعدی دوباره تصور شده است. همانطور که آرزوی گشت و گذارهای گرمسیری را داریم، فضای داخلی با الهام از سواحل دوردست، فضای زندگی آرام و  ریلکسی را ایجاد می کند تا خانه را به مکانی امن و دعوت کننده برای شارژ مجدد تبدیل کند. با افزودن یک لبه مدرن به یک طرح گلدارکلاسیک، این ترند سواحل دوردست، دارای روشنایی گرمسیری، یکنواخت های ظریف و لیموهای نرم است

 

از برگها و گلهای گرمسیری می توان برای بیرون آوردن فضای داخلی، با معرفی سبزینگی به خانه ها استفاده کرد. چاپ های دیجیتالی با زندگی آسان برای کار در هر خانه با پالت های رنگی مکمل برای تقلید از چشم انداز متنوع هاوایی طراحی شده اند، " پائولا ساتون ادامه می دهد از Hill House Vintage می گوید: "بسیاری از افراد آزادی رفتن به مسافرت را در سال 2020 را از دست داده اند." "بنابراین پیش بینی می کنم بازگشت به یک الهام جهانی در فضای داخلی، جایی که فضاهای ما سفرهای ما، دریا و سواحل دوردست را منعکس می کند."

  1. بازگشت به عناصر قدیمی غنی گذشته

 قطعات عتیقه، با کاربری جدید، نجات یافته از روزگار و نسخ های جعلی از سبکهای قدیمی، همه جای خود را در این روند طرح قدیمی دارند نکته اصلی این است که به طرح ارجاع داده شود  بجای تولید مجدد آن، با استفاده از رنگ های قوی، قطعه های مورد علاقه و رویکردی "کمتر بیشتر است" برای یک زیبایی شناسی منسجم و زنده بپردازید. کلید این روش ایجاد تضاد زیاد است.

به تدریج یک طرح به سبک غنی گذشته ایجاد کنید. این نوع ظاهری است که به لایه بندی نیاز دارد، بنابراین در طول زمان قطعاتی را انتخاب کنید که برای شما معنی دارند. برای ایجاد یک نت مدرن، چند عنصر لوکس مانند پارچه های غنی و نور برجسته اضافه کنید.

  1. با سایه های خاکی و زمینی شاد شوید

ابتدا دولوکس رنگ سال خود را Brave Ground معرفی می کند، سپس Urbane Bronze به عنوان "رنگ سال شروین ویلیامز" (در بالا) معرفی می شود. اکنون، Little Greene  آخرین محدوده رنگ خود را در ژانویه 2021 منتشر خواهد کرد ... و، حدس می زنید، همه در اطراف یک پالت رنگ طبیعی و خاکی ساخته شده است (در بالا). مملو از زنگ زدگی، سبزهای گرم، قرمزهای عمیق و قهوه ای شلخته، در کل آرامش بخش، خوشامدگو ... و فقط آنچه برای سال 2021 لازم داریم، است و ما آن را دوست داریم.

  1. با رنگ با حرارت کار کنید.

این زمستان بهانه خوبی برای دنج بودن فراهم می کند، و یک روش عالی برای انجام این کار استفاده از ترکیب رنگ های گرم در یک فضا است. با این حال، رنگ های گرم در ماه های آفتابی نیز بسیار خوشایند هستند و ما شاهد پرتقال سوخته و آبی های طاووسی خواهیم بود که در تزئینات مردم به جلو حرکت می کنند.

اینها رنگهای عالی هستند که با رنگهای تیره مانند خاکستری و سرمه ای به خوبی کار می کنند، اما همچنین به فضایی عمق می بخشند. این رنگ ها برای این زمان از سال نیز عالی هستند و یک عنصر بازیگوشی از رنگ را اضافه می کنند که در ماه های سردتر زمستان بسیار مورد نیاز است.

  1. به سبک جهانی اشاره کنید

روند جهانی تأثیرگذار با الهام از پالت های رنگی خاکی و بافت های گرم و طبیعی، کاملاً با لوازم خانگی چوبی، بافته شده و چوب دستی جفت می شود. احساس سیاحت های جسورانه تحت تأثیر حیات وحش و دشت های آفریقا است.

ماریا پری می گوید: ما" تأثیر جهانی "را به عنوان یک روند اصلی در فصل طراحی داخلی و فشن لباس دیده ایم. با توجه به رنگ های گرمتر که بیشتر از رنگهای خاکستری خنک تر مورد علاقه است، این یک روند اصلی داخلی است که می تواند به راحتی در خانه ها استفاده شود.

 

 "چالش و هدف این است که زیبایی شناسی سبک های جهانی را از طریق دیدگاه های منحصر به فرد و خلاقانه به دست بیاورید. "

ما معمولاً به سراسر دنیا سفر می کنیم تا از روندهای لازم برای فصل پیش رو مطلع شویم، اما امسال مجبور شدیم خارج از چارچوب فکر کنیم و از جاهای دیگر الهام بگیریم.

تأثیرپذیری از طبیعت، حس نوستالژی و اشتیاق به یک استراحت گرمسیری، فضاهای زندگی وضعیت فعلی را که با آن روبرو هستیم را منعکس می کند، پالت های رنگی آرام و الگوهای آشنا را که یک پناهگاه در هر خانه ایجاد می کند، در آغوش می کشد. '

با رنگ های اقیانوسی آرامش ایجاد کنید

 اتخاذ آرامش کنار تفرجگاه های آبی و استراحتگاه های ساحلی، آبی های دریایی و جوهری ظاهری آرام و معاصر را ارائه می دهند."رنگ سال 2021  انتخابی توسط بنجامین مور" نشان دهنده این تغییر به سمت داخلی آرام و در عین حال مدرن با Aegean Teal (تعادلی از سبز- آبی ها با خاکستری ها)(در بالا) است، رنگی که به دلیل ارتباط با صلح، آرامش و راحتی شناخته شده است.

آبی اقیانوس یک روند اصلی رنگ در سال است. آبی که از رنگ های غلیظ مایل به جوهر تا آبی های ملایم  متغیر است، رنگ مناسبی برای ایجاد خانه ای آرام است.

  1. روند سنتیِ گرایی کلاسیک را انتخاب کنید

"روندی بی انتها با الهام گرفتن از قرن های 18 و 19، شامل هنرهای کلاسیک، عتیقه جات و قطعات تاریخ دار.  سنت گرایی کلاسیک با یک طراحی دکوراسیون که کاملاً با هم کار می کند، در هر فضای زندگی احساس هماهنگی و نظم ایجاد می کند."

Marie Parry مدیر طراحی از پارچه های معتبر ادامه می دهد:" همچنین از تقارن طرفداری می کند، که می توان آن را در اکسسوری های نرم در آغوش طومارهای زینتی، راه راه های مجلسی و دامهای کلاسیک مشاهده کرد.با حرکت از هندسه جسورانه و گرافیکی، طرح های سنتی و کلاسیک به روندهای اصلی فصل تبدیل شده اند، "

  1. با سبک "شبی شیک" خشن و روستیک شوید

 این روند بی انتها، ظرافت کمرنگ و احساس لوکس تصفیه نشده را تجسم می بخشد. برای ایجاد احساس تجمل فرسوده از ابتدا سعی کنید خریدهای جدید را با یافته های پرنعمت بازار مخلوط کنید.

به دنبال لوازم تزئینی مانند لوسترها و آینه هایی باشید که کاملاً ترمیم نشده اند، اما با شخصیت پیر شده اند و مبلمان و منسوجاتی را که احساس زندگی دارند،انتخاب کنید. نقاشی های تراش خورده، پارچه های کمرنگ و لکه ها همه بر جذابیت افزوده اند.

توضیح بیشتر: شبی شیک چیست؟ طرح و دکوری که شبیه به خانه‌های فقیرانه و قدیمی بوده اما با زیورآلات دکوری و دکوراتیوهای آنتیک تزیین شده باشد

  1. مراقب انتخاب های بوم گردی باشید

 حواس خود را با طراحی معنی دار و پارچه های آرامش بخش درگیر کنید. این روند محبوب مطابق میل ما برای ارتباط معنوی و رفاه متعادل با تعهد به روند های پایداری است.

رنگ ها و بافت ها نشانه ای از صنایع دستی با رنگ های گرم است که به چشم می خورد. پالت رنگ جدید شامل بژ طلایی، سبز خزه ای، زیتونی نرم و نارنجی خاکی است. علاوه بر این، پارچه های لمسی برای راحتی و پیله مانندِ مخمل مات، پارچ های بافت دار و ملافه لنینی مناسب است. علاوه بر این، این پارچه های نرم و انعطاف پذیر برای استفاده شدید در صندلی ها مناسب هستند.

همچنین شاهد تمرکز مجدد بر روی صنایع دستی و مبلمان چند منظوره خواهیم بود. همزمان با افزایش مصرف گرایی آگاهانه، میل به مبلمان ایجاد می شود که طول عمر، کیفیت و دوام بالایی را ارائه می دهد. نیاز ما به احساس زمینی، آرامش و اتصال به طبیعت از طریق مبلمان کم رنگ، پارچه های طرح دار، مواد پایدار و مینیمالیسم گرم و چند منظوره بیان می شود.

گرایش های فرش در کنار سایر روندهای طراحی داخلی برای سال 2021، با مواد متمرکز بر محیط زیست، بسیار متحول شده اند. به همین ترتیب، فرش الیاف طبیعی بیشتر و بیشتر شیوع پیدا می کند.

لورنا هایگ، از Alternative Flooring ، می گوید: 'تغییرات آب و هوا بیش از یک روند است. کفپوش الیاف طبیعی ما همه چمنهای پرورش یافته موسمی هستند که از منابع پایدار تهیه می شوند – الیاف لیف مانند، علف دریایی، حصیری و کنفی مانند. از نظر سبک و ماده، حصیر کنفی(با طرح جناقی) ما یک فرشی کلاسیک از دیوار به دیوار رامی سازد. در همین حال، فرش های توده ای عمیق پشمی بدون رنگ (که میشه پابرهنه روش راه رفت) ، در اتاق خواب ها محبوب هستند زیرا زیر پا بسیار نرم هستند و روند پایدار و سلامتی را برآورده می کنند. "

  1. دفتر خانه را به عنوان یک نقطه کانونی قرار دهید

 مارتین والر از اندرو مارتین می گوید: "یک دفترِخانه باید به عنوان فضایی برای القا فکر طراحی شود". "این موضوع خواستار خطوط واضح، روشن، راحتی و الهام بخش خلاقانه از طریق کارهای هنری یا کاغذ دیواری طرح دار داشته باشد. چراغ رومیزی روش خوبی برای افزودن سبک و زاویه های طراحی به دفتر و همچنین ضروری برای نورپردازی است. ' "

یک صندلی باید راحت باشد، اما مهم است که سطح راحتی را به درستی انجام دهیم. به عنوان مثال یک صندلی چرمی در فضای کتابخانه جا می گیرد، و در جایی که یک صندلی گردان ایستاده مناسب میز کار است، به عنوان یک محراب برای خواندن و تأمل عمل می کند. و به یک صندلی کف سیاه محکوم نشوید، به سمت صندلی روکش پارچه مخملی اواسط قرن یا یک پیشخوان با خطوط جالب بروید.

  1. در یک فضای آرام تختخواب را علم کنید

افزودن عناصر نرم و راحت به فضای خود، با مخلوطی از بافتها - پارچه و پشم روی مبل ها و صندلی های راحتی و میزهای گرم چوبی - با هم ترکیب می شوند و مکانی راحت برای استراحت ایجاد می کنند.

این به بافت و گرما می افزاید، در عین حال باعث می شود فضایی که در آن احساس خوبی داریم ، احساسی که ما در ماههای سردتر خواهان آن هستیم.

با سر تابلوها و سایبان های برجسته کار کنید

 مارتین والر ادامه می دهد: "با ظهور هتل بوتیک و نگاه مرسوم به آن در طراحی مسکونی، سرپوش به یک نقطه کانونی درخشان در دکوراسیون اتاق خواب تبدیل شده است.

" به هتل های Firmdale مراجعه کنید تا از استفاده از رنگ و الگوی شجاعانه الهام بگیرید و از هماهنگی سر صفحه با کاغذ دیواری یا پتوی پرتاب لذت ببرید. از انتخاب سبک عجیب و غریب ترسی نداشته باشید زیرا این فقط شخصیت بیشتری می بخشد. آن را به عنوان یک هنر بالای تخت خود ببینید. "

  1. به فضاهای داخلی لوکس متمایل شوید

منطقی است که در سال 2021، ما می خواهیم خانه های خود را با جلوه های چشمگیر و لوکس بالا ببریم. روند فوق العاده پر زرق و برق یک لرزش لوکس را به خانه می آورد. در نظر بگیرید که تجمل و الگوهای بازیگوش چگونه فضای داخلی را بالا می برد و چرا این امر برای این دهه جدید بسیار مهم شده است. این یک احساس مجلل است که خانه را با تمام راحتی و اصلاحات هتل های بوتیک تعریف جدیدی می کند.

یک روند عمده در سال 2021، یک احیای پر زرق و برق بود  که اولین بار توسط Pantone در سال 2020 با اعلام رنگ سال خود را به عنوان آبی کلاسیک اتفاق افتاد. این روند بازگشت به جریان مرغوب سازی و منحصر به فرد بودن یک برند با الهام از طراحی هتل، سبک آرت دکو و مدرنیسم وین را به تصویر می کشد. با تمایل روزافزون به میزبانی مجالس زیبا، عشق به اشکال هندسی، مخملهای لوکس، چاپهای تک رنگ و منسوجات پرتابی از جنس ترمه را به وجود می آید.

  1. با روند حداکثر گرایی جاه طلبانه کار کنید

 هویت داخلی خود را با افزودن تاچ های شخصی به اتاق خود، سازماتن بندی کنید. حداکثر گرایی در حال پشت سر گذاشتن لحظه ای مهم است، زیرا ما سعی در اصلاح خانه های خود داریم.

پس از یک دهه مینیمالیسم، ما عاشق بازگشت مبتکرانه فضای داخلی بسیار تزئینی و شخصی هستیم. ما در حال تکامل خانه هایمان به عنوان فضاهایی برای برآورده کردن، به یاد ماندنی بودن و کابینت های کنجکاوی هستیم.

صاحبان خانه در حال سبک سازی فضای داخلی خود برای روایت یک داستان هستند و از لایه های قدیمی و جدید برای ایجاد داستان های جذاب داخلی استفاده می کنند. هر قطعه در خانه آنها یا از طریق شکل، انتخاب پارچه، رنگ یا پس زمینه منحصر به فرد بیانگری می کند. همچنین نشان دهنده علاقه روزافزون به مبلمان و اشیایی است که به عنوان سوغات زندگی ما عمل می کنند. مردم با استفاده از منابع تاریخی، الگوهای گلدار تیره و چوب های رنگ آمیزی شده در خانه های خود احساس فردگرایی را به دست می آورند.

  1. با گیاهان آپارتمانی صفحه اصلی را به طبیعت اختصاص دهید

شما فقط باید در Pinterest و Instagram به تماشای این نکته بپردازید که گیاهان خانگی هرگز مد روزتر از اکنون نبوده اند. از خزنده های آویزان به سبک یکپارچه دهه 1970 گرفته تا شکوفه های پرتحرک و زیبا، مطمئناً یک گیاه متناسب با سبک و فضای شما وجود دارد.

گیاهان داخل سالن به مدت کوتاهی در دهه 1990 از مد افتادند، اما ما خوشحالیم که گزارش می دهیم که آنها دوباره بازگشته اند - نه تنها زیبا هستند، بلکه باعث ایجاد نشاط و رنگ در خانه های ما می شوند، بلکه باعث طراوت هوا، فیلتر کردن آلاینده ها و آزاد شدن اکسیژن می شوند.

  1. پا فراتر بگذارید و چند منظوره کار کنید

روند باغ امسال منعکس کننده روند طراحی داخلی است - و همانطور که انتظار دارید تحت تأثیر پاندمیک کرونا قرار می گیرد. همانطور که خانه های امروزی اکنون باید چند عملکرد داشته باشند، از باغ های ما نیز به همین ترتیب استفاده می شود.

ایزابل پالمر از دفتر باغبان بالکنی می گوید: "با اعتماد مردم به خانه هایشان به عنوان دفترکار، وجود یک فضای باز بیرونی برای برقراری ارتباط با طبیعت و سرگرمی راحت با دوستان و خانواده بسیار ضروری است."

سرمایه گذاری وقت و هزینه برای پرورش فضاهای بیرونی - بزرگ یا کوچک - برای ارتقاء فضایی به لحاظ کاربردی و زیباشناسانه خانه های مان کاملاً منطقی است. برای کسانی که فضای کافی دارند، استخرهای شنا برای ساختمان های مجهز و باغ دار، برای تابستان در دستور کار قرار دارند.

با تشکر از Marie Parry (سرپرست طراحی پارچه های معتبر شرکت پارچه سازی مبلمان)، برای کمک به این مطلب.

شروع گفتگو
از طریق واتساپ ارسال کنید