پتانسیل معماری در کارآفرینی

در دنیای جهانی شده و همیشه در حال تحول امروز، حوزه معماری همچنان به اختراع مجدد خود ادامه می دهد.  نوآوری شاهد ظهور فناوری‌های ساختمانی جدید و روش‌های جدید برقراری ارتباط با مشتریان بوده است، با این حال، از برخی جهات، اکثریت بزرگ صنعت معماری هنوز قدیمی است – معماران برای اداره شرکت‌های معماری خود هزینه‌های از مشتری دریافت می‌کنند.  شاید در نتیجه ظهور استارت‌آپ‌ها در بخش فناوری و افزایش رقابت‌پذیری اقتصاد جهانی، معماران اخیراً تصمیم گرفته‌اند خود را به دنیای معماری محدود نکنند و از مجموعه مهارت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فرد خود در این زمینه استفاده کنند.

 

راه های کارآفرینی  موارد زیر نمونه‌هایی از افرادی هستند که در معماری آموزش دیده و کار کرده‌اند و در عین حال به کارآفرینی نیز وارد شده‌اند.

 

اریک راینهولت- کارگاه طراحی 30در40

یکی از شناخته‌شده‌ترین کانال‌های معماری یوتیوب، کانال کارگاه طراحی 30 در 40 اریک راینهولت به بیش از 800000 مشترک افزایش یافته است.  راینهولت که پس از مجبور شدن به کاهش دستمزد در شرکت قدیمی خود، دفتر خود را تأسیس کرد، از کانال یوتیوب خود برای ارائه بینشی کلی از دنیای معماری استفاده می کند.  راینهولت به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار انحصاری، همچنین می‌تواند با روش‌های تمرینی جایگزین آزمایش کند – مانند فروش پلان‌های طبقه وبسته‌بندی یا فروش الگوهای طراحی اتوکد و اسکچاپ در وب‌سایت خود.

کتاب او، معمار و کارآفرین، بینشی در مورد راه اندازی یک تجارت طراحی، با پشتوانه تجربیات شخصی او در زمینه کارآفرینی اش ارائه می دهد.

 

 

صفیه قریشی – کاپ کلاب

صفیه قریشی، معمار، طراح و دوستدار محیط زیست برنده جوایزمتفاوت، کاپ کلاب را در سال 2015 تأسیس کرد.کاپ کلاب یک سرویس بسته بندی قابل بازگشت که برای نگهداری نوشیدنی های گرم و سرد طراحی شده است، یک سرویس کاملاً سفارشی است که به کاهش یکبار مصرف کمک می کند.  بسته بندی پلاستیکی.  با 16 میلیارد فنجان قهوه یکبار مصرف که روزانه دور ریخته می شود، کاپ کلاب یک جایگزین اقتصاد دایره ای ارائه می دهد، به طوری که هر یک از فنجان های کاپ کلاب می توانند 132 بار قبل از بازیافت در نقاط تخلیه اختصاص داده شده استفاده شوند.  سپس کاپ کلاب این فنجان های استفاده شده را جمع آوری می کند، آنها را با استفاده از ماشین ظرفشویی های صنعتی تمیز می کند و دوباره آنها را در کافی شاپ ها توزیع می کند.  آموزش و تفکر صفیه قریشی به عنوان یک معمار بدون شک کاتالیزوری برای ایجاد این تجارت – سرمایه گذاری در خارج از دنیای معماری برای ایجاد محصولی که افراد روزمره از آن استفاده می کنند – ثابت کرد.

 

تست فیت- کلیفتون هارنس و رایان گریج

تست فیت که توسط معمار کلیفتون هارنس و توسعه دهنده نرم افزار رایان گریج تأسیس شد، یک ابزار نرم افزاری است که فرآیند طراحی پروژه ها را ساده می کند.  این نرم افزار قادر به ارائه تنظیمات سایت و شهری بر اساس متغیرهای دنیای واقعی، حل هندسه بر اساس محدودیت هایی مانند کدهای ساختمان است.  متغیرها و محدودیت های رقیب مانند کدهای ساختمان.  هژمونی نرم افزارهای معماری خاص در عمل معماری به عنوان یک بحث در حال افزایش باقی می ماند، و ظهور ابزارهایی مانند تست فیت چالشی برای آن هژمونی است که پتانسیل همکاری گسترده تر بین نرم افزار و معماری را نشان می دهد.

 

بحث گسترده تری وجود دارد که مثلاً دانشکده های معماری می توانند آموزش کارآفرینی بهتری را با رفتن دانش آموزان به دنیای حرفه ای ارائه دهند یا خیر.

با این حال، یک واقعیت اساسی که باقی می ماند، ارزش همکاری های بین رشته ای در معماری است.  افراد و سفرهای کارآفرینی آن‌ها که در بالا ذکر شد، بر تخصص‌های متمایزی که می‌توانند هنگام ورود به کارآفرینی به ارمغان بیاورند، نشان می‌دهد.

 

این مقاله اولین بار در 09مه 2021 منتشر شده است

منبع:

https://www.archdaily.com

ترجمه و تنظیم:

اکرم یوزباش (دانشجوی سال دوم معماری)

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

  1. I was curious if you ever thought of changing the layout of your blog? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two images. Maybe you could space it out better?

    • آواتار کاربرsafasalkhi :
      20 اکتبر 2022

      thanks …Yeah…I will try your suggestion asap

    • آواتار کاربرsafasalkhi :
      20 اکتبر 2022

      thank you.
      please pass me the link of the contest
      thanks a lot.

  2. I was very pleased to find this great site. I need to to thank you for ones time for this fantastic read!! I definitely loved every bit of it and i also have you book-marked to look at new stuff on your website.

  3. I was very pleased to find this great site. I need to to thank you for ones time for this fantastic read!! I definitely loved every bit of it and i also have you book-marked to look at new stuff on your website.

    • آواتار کاربرsafasalkhi :
      20 اکتبر 2022

      thank you for your great and hopeful comments
      good luck

  4. I must thank you for the efforts you have put in penning this website. I really hope to see the same high-grade blog posts from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own, personal site now 😉

  5. An intriguing discussion is definitely worth comment. I do think that you should write more on this subject matter, it may not be a taboo matter but usually people dont discuss these issues. To the next! Many thanks!!

0
شروع گفتگو
از طریق واتساپ ارسال کنید