داغترین روندهای طراحی 2021 به گفته کارشناسان

همه چیز در مورد گیاهان ، رنگ ها و هنر است

در سال 2020 ، همه ما زمان بسیار بیشتری را در خانه گذرانده ایم. حتی من که یک آدم اهل خانه ماندن است، هرگز این مدت را در آپارتمان خود نگذرانده ام). با ورود به سال جدید، مشخص است که مدتی بیشتر در این سبک زندگی جدید همیشه در خانه خواهیم بود - این بدان معناست که زمان آن رسیده است که در مورد فضای زندگی خود تجدید نظر کنید.

گرچه روند طراحی خانه همیشه در حال تغییر است، اما حوادث سال 2020 ما را بر دو موضوع اصلی متمرکز کرده است: 1-ایجاد یک فضای عملیاتی و 2- ایجاد احساس آرامش و شادی با وجود دنیای پر آشوب و بیرونی. ما با پنج متخصص صحبت کردیم که انتظار می رود تا سال 2021 شاهد چه روندهای طراحی باشیم.

با آبی کار کن و به خانه توجه کن

آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال 2020 Pantone انتخاب شد. ویکی لانگ، طراح داخلی، گفت که آبی ها اینجا هستند تا به خوبی در سال جدید بمانند. او می گوید ما می توانیم انتظار داشته باشیم که بسیاری از بلوزهای سرمه ای و مخملی را ببینیم. و می گوید: "باید مراقب  ابی ها باشید، زیرا بعضی از آنها باعث می شود احساس افسردگی کنید. " برای ایجاد برخی از تعادل ها، لانگ توصیه می کند که پاشیده شدن رنگ های روشن، مانند زردها یا رنگ های طلایی را اضافه کنید".

چرا ما آن را دوست داریم: با رنگ آمیزی دیوارهای خود به رنگ آبی آرام بخش، اتاق شما فوراً به مکانی برای استراحت تبدیل می شود. همانطور که لانگ می گوید، "از آنجا که بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانید، فقط می خواهید جایی داشته باشید که بتوانید نفس خود را بیرون دهید."

اجازه دهید نور وارد شود

 پنجره های خود را باز کرده و پرده های سنگین را کنار بگذارید.طراح میشل مارتل می گوید در سال 2021 تمرکز بر روی آوردن هرچه بیشتر نور طبیعی به خانه شما خصوصاً در ماه های زمستان خواهد بود. چند پرده یا پرده شفاف آویزان کنید یا به راحتی پنجره های خود را خالی نگه دارید تا در نور آفتاب دعوت شوند.  مارتل می گوید: "این یک روش آسان و سریع برای ایجاد نور است و فضای ما را بسیار راحت تر می کند."اگر نورگیر سقفی داشته باشید امتیاز اضافی خواهید داشت!

چرا ما آن را دوست داریم: نور طبیعی فواید زیادی دارد، از جمله افزایش سروتونین. و از آنجا که ما اغلب به دلیل فاصله اجتماعی از خانه خارج نمی شویم، پر کردن خانه شما با نور خورشید هرگز به این اندازه مهمتر نبوده است.

پدر و مادر یک گیاه شوید

نور طبیعی فراوان بهانه مناسبی برای تبدیل خانه خود به بهشت گیاهان به شما می دهد. طراح داخلی آلوین وین می گوید گرچه گیاهان مصنوعی در گذشته بسیار مناسب بوده اند، اما امسال باید به دنبال معامله واقعی باشید. وین می گوید: "از آنجا که همه در خانه بودن محدود هستند، این چیزهای کوچک باعث شادی شما می شوند."

 "[گیاهان] چیزی هستند که شما می توانید از آنها مراقبت کنید و [آنها] ذهن شما را از هر آنچه در جریان است رها کنند. ... مطمئناً زندگی واقعی گیاهان نسبت به گیاهان مصنوعی مزایای بیشتری دارد."

چرا آن را دوست داریم: مطمئناً گیاهان هر فضایی را زیبا جلوه می دهند. اما آنها همچنین با تصفیه هوا و حتی بهبود روحیه شما بر سلامتی شما تأثیر مثبت می گذارند - چیزی که همه ما می توانیم پس از سال 2020 از آن استفاده کنیم

در اتاق های رسمی تان تجدید نظر کنید

 زمان آن فرا رسیده است که بر روی عملکرد تمرکز کنیم، که ممکن است به معنای خداحافظی با آن اتاق های غذاخوری یا اتاق نشیمن رسمی باشد که هر شش ماه یک بار استفاده می کنید. در عوض، آن اتاق ناهار خوری را به یک محل کار خانه خود، مکانی که بچه هایتان می توانند کارهای مدرسه را انجام دهند یا حتی فقط یک سالن استراحت در آن جا تبدیل کنید.  ناتالی پاپیر، طراح داخلی می گوید: "من فکر می کنم کل ایده فضاهای رسمی به نوعی کنارگذاشتن است" "ما در واقع فضاهایی را می خواهیم كه بتوانیم از آنها استفاده و در آنها زندگی كنیم و نشان دهنده شخصیت ما باشد و در كل احساس شادی بیشتری داشته باشیم".

چرا ما آن را دوست داریم: این فرصت شماست تا فضایی را کاملاً متعلق به خودتان کنید. آیا شما همیشه یک اتاق کاردستی می خواستید؟ کتابخانه چطور؟ آن میز ناهار خوری را بیرون بیاورید و اتاقی را که همیشه می خواستید انجام دهید.

کاریی کنید مبلمان تان برایتان سخت کار کنند

حالا که همه در خانه هستند، فکر می کنم مردم به اطراف نگاه می کنند،" خوب، من وقت بیشتری را اینجا می گذرانم. من به خانه ام نیاز دارم که عملکردی داشته باشد، می خواهم که زیبا باشد و همچنین باید وظیفه مضاعفی را داشته باشد. "وین می گوید. هنگام انتخاب قطعات برای خانه یا عوض کردن وسایل قبلی، با مبلمان چند منظوره هیچ اتفاق اشتباهی نمی افتد. با یک میز جمع شو فضا را ذخیره کنید، یا (همانطور که وین در آپارتمان خود در شهر نیویورک انجام داد) از یک میز کنسول به جای میز استفاده کنید.

چرا ما آن را دوست داریم: مبلمان چند منظوره یک تغییر دهنده برای زندگی فعلی ما در خانه است، به خصوص اگر در خانه یا آپارتمان کوچکتری باشید.

طبیعی نگه دارید

وقتی نوبت به یک ظاهر طراحی می رسد، وین می گوید اکسسوری های مورد استفاده در سال 2021 همه در مورد عناصر طبیعی است.  به زنگ های خاکی، گلدان های سفالی، میزهای قهوه مرمر، سبدهای حصیری و تکه های مبلمان چوبی بچسبید. همه اینها با هم کار می کنند تا بافت و گرما را به یک اتاق اضافه کنند، و یک شکل ارگانیک تر ایجاد کنند که می تواند فضای آرام و آرام را ایجاد کند.

چرا ما آن را دوست داریم: دادن احساس بافت به فضای خود ساده است، به خصوص اگر پارچه ها را سنگین می کنید. طراح داخلی اوکسانا کریمن توصیه می کند برای یک لمس نرم و خانگی، یک بالش چرمی، یک بالش پرتابی خز مصنوعی یا یک بالش بافتنی یا توپی به اتاق خود اضافه کنید.

فضای دنج و راحت و صمیمانه خلق کنید

این قسمت را در برنامه خود-مراقبتی  شخصی در سال 2021 قرار دهید: خود را با چیزهایی که دوست دارید محاصره کنید. پاپیر می گوید وقت آن رسیده است که مسیر مینیمالیسم را کنار بگذارید و اتاق خود را با اکسسوری - هنری، مجسمه ها ، دستگیره ها - اساساً، هر چیز دیگری که با شما صحبت می کند، بسازید. فقط توجه داشته باشید: تنظیمات نهایی شما باید جلای صیقلی و منظمی را حفظ کند - نمی خواهید مانند یک دسته از آشغال های موجود در قفسه ها به نظر برسد. پاپیر می گوید: "شما احساس خواهید کرد که در این گوشه کوچک دنج قرار دارید و کمتر از این فضاهای مدرن و پراکنده برخوردار است" ."مردم فقط وقتی می خواهند وارد اتاق شوند احساس می کنند در آغوش گرم قرار گرفته اند".

چرا ما آن را دوست داریم: همانطور که در حال ایجاد محیط ایده آل خود هستید، از این فرصت استفاده کنید و آنچه را که متعلق به خودتان هستید رد و بدل کنید. ماری کوندو-نویسنده مشهور و چهره تلویزیونی در زمینه تا زدن و مرتب کردن وسایل- درونی خود را در آغوش بگیرید!

ذخیره سازی را در اولویت قرار دهید

گرچه مهم است که خود را با آنچه شما را خوشحال می کند محاصره کنید، اما شما نمی خواهید فضای شما بهم ریخته و کلاستروفوبیک(ترس از مکانهای مخفی) باشد.  و اجازه دهید بپذیریم که به هم ریختگی آسان است وقتی همیشه در خانه هستید. (همانطور که در حال طراحی لایه های تزئینی و انتخاب قطعات چند منظوره هستید، همیشه راه حل های ذخیره سازی را در ذهن داشته باشید. پاپیرچیزی مانند کردنزا-کمدهای چوبی با امکان قرادادن وسایل در بالا یا داخل آن) را توصیه می کند.می توانید از قسمت بالایی آن برای تزئینات (یا چیزهای کاربردی تر مانند وسایل سرو غذا) استفاده کنید و فضای داخلی را با وسایل پر کنید. فضای شما بدون سر و صدا و روان شما بدون اضطراب باقی می ماند.

چرا ما آن را دوست داریم: فضای ذخیره سازی زیاد باعث می شود در خانه نفس راحتی بکشید در حالی که به شما اجازه می دهد آنچه را که موجب لذت می شود مانند کارهای های صنایع دستی، بازی ها یا کتابها را در صورت نیاز در دسترس داشته باشید.

به کاغذ دیواری خوش آمد بگویید

در سالهای اخیر محبوبیت کاغذ دیواری افزایش یافته است، اما لانگ می گوید که برای سال 2021 بازگشت کاملی داشته است - البته نه به روشی که انتظار دارید. می توانید از کاغذ دیواری برای ایجاد یک دیوار برجسته، تهیه یک ارزش تقویت کننده رنگارنگ برای کابینت ها یا قفسه بندی خود استفاده کنید. این یک ایده خارج از جعبه آقای لانگ است: "از کاغذ دیواری روی سقف استفاده کنید تا فضای اتاق را بعد دار و هیجان انگیز کنید."

چرا ما آن را دوست داریم: کاغذ دیواری، مخصوصاً کاغذ دیواری های "بکَن و بچسبان"، یک گزینه دکوراسیون عالی برای اجاره کنندگان و کسانی است که دوست دارند فضای خود را مرتبا تغییر دهند.

وین می گوید: "شما می توانید آن را مانند یک برچسب غول پیکر نصب کنید و وقتی از آن خسته شدید، وقتی می خواهید سبک خود را تغییر دهید، می توانید آن را پایین بیاورید و عوض کنید."

تکه های رنگی اضافه کنید

با رنگ های آرامش بخش (بسیاری از آبی ها!) که در حال افزایش محبوبیت هستند، روش های نامتعارفی را برای اضافه کردن رنگ و شادتر کردن فضای خود پیدا کنید. مارتل توصیه می کند چیزی مانند صندلی های زرد را در آن بگنجانید یا حتی کاغذ دیواری های رنگارنگ  "بکَن و بچسبان"را به یک مبلمان مانند قفسه کتاب اضافه کنید.

چرا ما آن را دوست داریم: این بمب های رنگی سرگرم کننده و غیر منتظره به خانه شما شخصیت تزریق می کنند. و (مهمتر از همه) وقتی در خانه محبوس هستید، آنها می توانند احساس خوشبختی را پرورش دهند.

فضای خود را بشکنید

کریمن می گوید: "در گذشته ، ما فضاهای بسته تری را می دیدیم."

"و [به تازگی] مردم آن را باز کرده و به طور کلی نقشه های طبقه بازتری را انجام می دهند." اما ممکن است سال 2021 این روند را روی سر خود بچرخانند. با کل خانواده ها که تحت تأثیر دفاتر و مدارس بسته قرار دارند(به خاطر کرونا)، برنامه های طبقه باز، کار هر کس را دشوار می کند در حالی که کل افراد خانه آنها نیز همیشه در خانه هستند. کریمن می گوید: " اکنون که با این واقعیت روبرو شده ایم که مجبوریم از خانه های خود به عنوان فضاهای کاری خود نیز استفاده کنیم، باید مراقب این امر باشیم و بهترین فضای داخلی را ایجاد کنیم که در آن عملکرد به همان زیبایی اهمیت دارد".

چرا ما آن را دوست داریم: قبل از اینکه شروع به برنامه ریزی برای یک بازسازی کامل کنید، این بدان معنا نیست که شما مجبورید دیوارکشی کنید. در واقع، این می تواند به آسانی تفکر از طریق منطقه بندی خانه شما باشد تا همه یک ایستگاه کاری مشخص داشته باشند.  و اگر همه راه های دیگر به شکست منجر شد، روی یک تقسیم کننده اتاق سرمایه گذاری کنید.

آشپزخانه خود را دوباره تصور کنید

 وقت آن است که در آشپزخانه خود خلاقیت به خرج دهید و منظور ما از آشپزی شما نیست. کریمن می گوید ما می توانیم انتظار داشته باشیم که طراحی های آشپزخانه تحت تأثیر سبک های زیبا، پایان های عجیب و غریب و راه حل های فضایی غیر معمول تحت تأثیر قرار گیرد. کابینت های بالایی معمولی را با قفسه های باز جایگزین کنید یا از قفسه مخصوص نوشیدنی ها به عنوان سیستم ذخیره سازی منحصر به فرد استفاده کنید. او می گوید: "آشپزخانه ها در حال تبدیل شدن به" قلب خانه "هستند و در بعضی موارد هنر محسوب می شوند.

چرا آن را دوست داریم: وقتی این مبلمان جدید و زیبا را با نقوش سیاه و سبز جفت کنید، یک آشپزخانه واقعی با آیتم واوو(شگفتی آفرین) خواهید داشت. کریمن می گوید: "مردم کمی از رنگ سفید و خاکستری خسته شده اند". "ما بیشتر شاهد شیک و منحصر به فردترین روش طراحی کابینت آشپزخانه خواهیم بود."

تزئین با هنر گرافیک

 با رفتن به سال 2021، مردم توجه بیشتری به این دارند که چگونه آثار هنری می توانند یک اتاق را به هم گره بزنند.

لانگ می گوید به طور خاص یک روند مداوم ظاهر می شود: هنر "خط چهره" جسورانه و گرافیکی.  چه روی یک بوم، یک چاپ، یک بالش یا حتی یک لیوان، این چهره ها فضا را کاملا  با حال و جالب می کنند.

چرا ما آن را دوست داریم: این روند بسیار در دسترس است. پر از چاپ های مقرون به صرفه است، و اگر مهارت دارید حتی می توانید یک قطعه از نوع خود را نقاشی کنید و خودتان آن را قاب کنید – آمی توانید از نمونه های موجود ایده بگیرید.

مادر بزرگ هزاره اخیر باشید

 پاپیر گفت: در یک تغییر شکل ظاهری مدرن و اواخر قرن مدرن، در سال 2021 شاهد خواهیم بود که افراد بیشتری "مادربزرگ شیک" می شوند.این شکل با مخمل، زرد قناری و  آش شله قلمکار از یکسری الگوها تعریف می شود - اساساً، پاپیر می گوید، ترکیبی از چیزهایی که به نظر می رسد از خانه مادربزرگ شما آمده اند.

چرا ما آن را دوست داریم: مادربزرگ شیک یک روش سرگرم کننده و پایدار برای سبک سازی است. شما می توانید تعداد زیادی قطعه را در فروشگاه های سمساری پیدا کنید یا حتی وسایل شخصی  شخصی تان را بازسازی کنید.

شروع گفتگو
از طریق واتساپ ارسال کنید